Światła awaryjne w VX800 – wykonanie instalacji elektrycznej i modyfikacja manetki – szczegóły na zdjęciach z opisami poniżej.
Wykorzystany przerywacz to APE 13A m. in. stosowany niegdyś w PF 126P. Ma dwa separowane wyjścia (złącza P i L) i dwie końcówki oznaczone “+” oraz “-” do podłączenia zasilania. Zamiast końcówki “-” może być wyprowadzony przewód do podłączenia masy.
Jak to najłatwiej ogarnąć? Odcinamy kontrolkę kierunkowskazów, a końcówki P i L przerywacza podłączamy do instalacji motocykla pozostałymi przewodami.
Jeden z przewodów od kontrolki łączymy przez diody (np. 1N4007) również z wyprowadzeniami P i L (katody diod do żaróweczki). Drugi przewód od kontrolki podłączamy do masy.
Zasilanie ze świateł pozycyjnych podajemy na “+” przerywacza. W zależności od posiadanego włącznika (dopuszczalny prąd) przez przekaźnik lub bezpośrednio.
I to już wszystko. 😉
Na blogu i Instagramie dzielę się wiedzą oraz doświadczeniem. Jeśli wśród moich artykułów i postów znajdziesz coś dla siebie, możesz postawić mi kawę ☕, którą z przyjemnością wypiję w garażu realizując kolejny projekt! Dziękuję! 😉