1. Zdjęcia pokazujące gdzie znaleźć oznaczenia korb i czopów wału uzyskane dzięki pomocy Wieńka z forum Intrudera. Są znacznie czytelniejsze niż te z PDF ze strony VX800.net.
2. Tabelka określająca dobór panewek w zależności od numeru na korbach (Connecting rod ID) i numeru określającego czop wału (Crankpin Journal OD size code).
3. Moje panewki – korba cylindra nr 2. Widać lekkie zatarcia.
4. Moje panewki – korba cylindra nr 1. Widać lekkie zatarcia. Na środku panewki osadzonej w stopie korbowodu wyślizgany “placek”. Czy to mogło stukać – nie wiadomo.
5. Tu właśnie znajdują się numery korb. Na korbie po prawej widać w miejscu łączenia lekko wygrawerowaną “2”. Na lewej korbie dwójka rozdzielona szczeliną.
6. Na środkowej przeciwwadze widać oznaczenia czopów, L 2 (lewy) i R 2 (prawy).
7. Nowa panewka główna. Widać, że jest to pierścień z zamkiem oraz że wymaga obróbki (szlifowania).
Na blogu i Instagramie dzielę się wiedzą oraz doświadczeniem. Jeśli wśród moich artykułów i postów znajdziesz coś dla siebie, możesz postawić mi kawę ☕, którą z przyjemnością wypiję w garażu realizując kolejny projekt! Dziękuję! 😉