Regulacja składu mieszanki

Śruby składu mieszanki odpowiadają za pracę gaźników na biegu jałowym i na średnich obrotach.

Gdzie ich szukać? Trochę widać tutaj, w książce serwisowej – Engine Manual – 06. Fuel and lubrication system. Przedni gaźnik (nr 2) s. 6-4 > śruba znajduje się mniej więcej nad kółkiem przepustnicy – niestety nie zaznaczona.
Tylny gaźnik (nr 1) s. 6-5 > nr 17. Śruby lepiej widać na zdjęciach poniżej.

Przedni gaźnik, lewa strona motocykla

Tylny gaźnik, prawa strona motocykla

Zwykle, gdy są za mocno odkręcone to przelany silnik chodzi w miarę dobrze i odpala bez ssania. Gdy będą za bardzo zakręcone mamy strzały w wydech na ssaniu. Po rozgrzaniu szarpanie przy delikatnym odkręcaniu manetki, kichanie gaźnika w filtr powietrza oraz brak płynnej pracy silnika mniej więcej poniżej 4tys. obrotów.

Proponowałbym regulację wg następującego schematu (zakładam, że mamy synchronizację przepustnic zrobioną i a pozostałe elementy zasilania i dolotu są ok).

Silnik rozgrzany.

Wybieramy gaźnik. Skręcamy śrubę mieszanki tak długo, aż obroty zaczną maleć. Powinno tak być. Zaczynamy ją odkręcać powoli. Obroty wzrosną od pewnego momentu i przestaną dalej się zwiększać. To mniej więcej jest dobre ustawienie mieszanki. Tak samo postępujemy z drugim gaźnikiem. Czyli zakręcamy go, a potem powoli odkręcamy, aby znaleźć moment w którym obroty przestaną rosnąć.

Potem kontrolujemy czy oba gaźniki ładnie reagują na gaz (z osobna otwierając lekko przepustnicę przy każdym gaźniku). Jeżeli brak płynności przy gazowaniu lub gaźnik się dławi i kaszle to jeszcze trochę odkręcamy śrubę regulacyjną. No a potem po dłuższym odcinku obserwujemy jeszcze świece, ale to już inna bajka. 😉


Na blogu i Instagramie dzielę się wiedzą oraz doświadczeniem. Jeśli wśród moich artykułów i postów znajdziesz coś dla siebie, możesz postawić mi kawę ☕, którą z przyjemnością wypiję w garażu realizując kolejny projekt! Dziękuję! 😉

Postaw mi kawę na buycoffee.to