Modyfikacja podpory bocznej i centralnej

Podpora boczna w Transalpie nie do końca spełnia swoje zadanie. Jej stopa ma zbyt małą powierzchnię, aby utrzymać motocykl w pionie w grząskim terenie. Brakuje również uchwytu, który pozwoliłby wygodnie rozkładać nóżkę piętą.

DSC02345

Rozwiązanie jet oczywiste. Należy zwiększyć powierzchnię podstawy podpory. Przy okazji postanowiłem również dorobić uchwyt do rozkładania. Brakujący element pozyskałem z podpory centralnej, gdzie został umieszczony zupełnie bez sensu i nie był wykorzystywany.

DSC02346-rotate

Kilka przymiarek, spawanie…

DSC02348

…malowanie…

DSC02349

…wygrzewanie w płomieniu palnika…

DSC02363

…i gotowe! 🙂

DSC02365

Teraz kolej na podporę centralną. Króciutka wajcha to zbyt mała dźwignia. W rezultacie lekki i poręczny Transalp okazuje się niezwykle ciężki, kiedy chcemy postawić go na centralce.

DSC02336

Robota paliła mi się w rękach i nie zrobiłem zdjęć. Wajcha została przecięta mniej więcej w połowie. Między obie części wspawałem kawałek rurki i dodałem wzmocnienie. Dzięki przedłużeniu wajchy zdecydowanie łatwiej postawić motocykl na podporze centralnej. 🙂

DSC02411


Na blogu i Instagramie dzielę się wiedzą oraz doświadczeniem. Jeśli wśród moich artykułów i postów znajdziesz coś dla siebie, możesz postawić mi kawę ☕, którą z przyjemnością wypiję w garażu realizując kolejny projekt! Dziękuję! 😉

Postaw mi kawę na buycoffee.to