Podpora boczna w Transalpie nie do końca spełnia swoje zadanie. Jej stopa ma zbyt małą powierzchnię, aby utrzymać motocykl w pionie w grząskim terenie. Brakuje również uchwytu, który pozwoliłby wygodnie rozkładać nóżkę piętą.
Rozwiązanie jet oczywiste. Należy zwiększyć powierzchnię podstawy podpory. Przy okazji postanowiłem również dorobić uchwyt do rozkładania. Brakujący element pozyskałem z podpory centralnej, gdzie został umieszczony zupełnie bez sensu i nie był wykorzystywany.
Kilka przymiarek, spawanie…
…malowanie…
…wygrzewanie w płomieniu palnika…
…i gotowe! 🙂
Teraz kolej na podporę centralną. Króciutka wajcha to zbyt mała dźwignia. W rezultacie lekki i poręczny Transalp okazuje się niezwykle ciężki, kiedy chcemy postawić go na centralce.
Robota paliła mi się w rękach i nie zrobiłem zdjęć. Wajcha została przecięta mniej więcej w połowie. Między obie części wspawałem kawałek rurki i dodałem wzmocnienie. Dzięki przedłużeniu wajchy zdecydowanie łatwiej postawić motocykl na podporze centralnej. 🙂
Na blogu i Instagramie dzielę się wiedzą oraz doświadczeniem. Jeśli wśród moich artykułów i postów znajdziesz coś dla siebie, możesz postawić mi kawę ☕, którą z przyjemnością wypiję w garażu realizując kolejny projekt! Dziękuję! 😉