Tuning kierunkowskazów

Kierunkowskazy w DL’u nie należą do szczególnie udanych. Mimo zastosowania żarówek o mocy 21W i dużej powierzchni klosza jasność lamp jest przeciętna.

Gdy kładąc motocykl na bok zniszczyłem jeden z przednich kierunkowskazów, miałem okazję przyjrzeć się konstrukcji fabrycznych świateł. We wnętrzu seryjnej lampy brakuje odbłyśnika! Dlatego natężenie emitowanego światła jest “takie sobie”. Postanowiłem temu zaradzić. 🙂

Przednie kierunkowskazy wymieniłem na akcesoryjne, bo zależało mi na tym, aby miały bardziej zwartą konstrukcję i nie ulegały uszkodzeniu podczas wywrotki. Nowe lampy świecą bardzo ładnie, bo zostały wyposażone w odbłyśniki. O tym przeczytacie tutaj Wymiana przednich kierunkowskazów.

Tylne kierunki zostawiłem seryjne. Postanowiłem dorobić do nich brakujące odbłyśniki. Najlepszy materiał to cienka blacha aluminiowa. Skąd ją pozyskać? Idealne będą puszki po piwie.

Najpierw szlifierką kątową odciąłem dno i wywierciłem w nim otwór.

DSC02595-rotate

Otwór poszerzyłem pilnikiem tak, aby można było przełożyć cokół żarówki. Następnie naciąłem szlifierką “kołnierz”, wokół przetłoczenia.

DSC02596-rotate

Fragmenty “kołnierza” zagiąłem “do środka” denka.

DSC02598-rotate

W rezultacie otrzymałem odbłyśnik…

DSC02597-rotate

…idealnie pasujący do wnętrza kubka kierunkowskazu.

DSC02599

I to już wszystko. 😛 Zgadnijcie, która lampa jest po tuningu.

DSC02593


Na blogu i Instagramie dzielę się wiedzą oraz doświadczeniem. Jeśli wśród moich artykułów i postów znajdziesz coś dla siebie, możesz postawić mi kawę ☕, którą z przyjemnością wypiję w garażu realizując kolejny projekt! Dziękuję! 😉

Postaw mi kawę na buycoffee.to